Sala doświadczania świata jako sposób na stymulację rozwoju zmysłów
Adresaci: nauczyciele przedszkoli, szkół specjalnych, pedagodzy specjalni, terapeuci prowadzący zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju.
Termin:
Miejsce szkolenia: Śląsk
Wszystkie informacje dotyczące szkolenia, dokładna lokalizacja, numer konta, termin płatność itp., zostaną przesłane do zarejestrowanych uczestników ok. miesiąc przed terminem szkolenia. Przed dokonaniem rejestracji prosimy zapoznać się z Regulaminem
Cena: 390 zł - cena obejmuje udział w zajęciach teoretycznych i praktycznych, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe
Prowadzący: Ilona Nitychoruk-Piekarz
mgr Ilona Nitychoruk Piekarz - surdopedagog, tyflopedagog, specjalista w zakresie pracy z dziećmi z autyzmem, nauczyciel dyplomowany. Od września 2010 pełni funkcję doradcy metodycznego pomocy psychologiczno-pedagogicznej i integracji gminy Bytom.. Wchodzi w skład wielu zespołów ds. wczesnego wspomagania rozwoju realizowanych na terenie Poradni. Specjalizuje się w diagnozie pedagogicznej i funkcjonalnej dzieci młodzieży niepełnosprawnej oraz specjalistycznej terapii indywidualnej dzieci niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ze sprzężoną niepełnosprawnością. Prowadzi liczne szkolenia Rad Pedagogicznych w bytomskich szkołach i przedszkolach. Organizuje szkolenia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych oraz ich nauczycieli. Na terenie placówek oświatowych w Bytomiu współpracuje z nauczycielami w zakresie dostosowań, metod i form pracy uwzględniających potrzeby i możliwości dzieci objętych kształceniem specjalnym ze względu wadę słuchu, niedowidzenie, autyzm (w tym Zespół Aspergera). Zna język migowy, pismo Braile’a oraz alternatywne formy komunikacji. Jest wykładowcą przedmiotów z zakresu pedagogiki specjalnej, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego na studiach podyplomowych i kwalifikacyjnych z zakresu surdopedagogiki, tyflopedagogiki, wczesnego wspomagania rozwoju oraz prelegentem wielu autorskich wykładów z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka artykułów dotyczących terapii i stymulacji rozwoju dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną oraz sprzężoną.
Uczestnicy szkolenia w czasie szkolenia dowiedzą się jak organizować zajęcia indywidualne stymulujące rozwój zmysłów wzroku, słuchu, dotyku oraz ich integrację. W czasie szkolenia zostaną zaprezentowane arkusze wstępnej oceny funkcjonowania dziecka w poszczególnych obszarach sensorycznych oraz przykładowe wykorzystanie wybranych elementów sali doświadczania świata w stymulacji polisensorycznej.
Program szkolenia:
1. Ogólna charakterystyka idei powstania i wykorzystania sali doświadczania świata
2. Organizacja sali doświadczania świata z uwzględnieniem rodzaju i form stymulacji sensorycznej.
3. Krótki opis funkcjonowania zmysłów słuchu, wzroku i dotyku i ich zaburzeń.
4. Wstępna ocena funkcjonowania dziecka i ocena zaburzeń sensorycznych w obszarze percepcji słuchowej, wzrokowej i dotykowej.
5. Przykłady wykorzystania poszczególnych elementów sali doświadczania świata w stymulacji rozwoju zmysłów dziecka.
6. Organizacja zajęć w sali doświadczania świata