KOZE - narzędzie oceny i opisu nieprawidłowości w zachowaniu i reakcji emocjonalnych dziecka od wieku niemowlęcego do końca okresu szkolnego

 

Szkolenie : Karty oceny zachowania i emocji (KOZE) są narzędziem oceny i opisu nieprawidłowości w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dziecka od wieku niemowlęcego do końca okresu szkolnego – od 1. miesiąca do końca 15. roku życia.

Adresowane dopedagogów, psychologów, logopedów, nauczycieli, wychowawców i opiekunów, a także innych specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą z podejrzeniem zaburzeń zachowania i emocji.

Termin: 

Czas trwania: 16.00-20.00

Miejsce szkolenia:
 ONLINE 

Wszystkie informacje dotyczące szkolenia, dokładna lokalizacja, numer konta, termin płatność itp., zostaną przesłane do zarejestrowanych uczestników ok. miesiąc przed terminem szkolenia. Przed dokonaniem rejestracji prosimy zapoznać się z Regulaminem

Cena: 220 zł/os. - cena obejmuje udział w zajęciach teoretycznych i praktycznych, materiały szkoleniowe, Certyfikat papierowy zostanie wysłany na adres podany przy rejestracji

Prowadzący: Anna Bogacz-Rybczak

mgr Anna Bogacz-Rybczakpsycholog, specjalista terapii pedagogicznej, rewalidacji i wczesnego wspomagania rozwoju. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci wieku przedszkolnym i szkolnym z zaburzeniami rozwoju, w tym zaburzeniami zachowania i emocji oraz niepełnosprawnościami. Pracuje w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Gliwicach oraz w Centrum Diagnozy i Terapii Antymie w Gliwicach. Jest autorką narzędzi diagnostycznych Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP oraz Kart Oceny Zachowania i Emocji KOZE.

Program szkolenia:

Kwestionariusz KOZE jest adresowany do pedagogów, psychologów, logopedów, nauczycieli, wychowawców i opiekunów, a także innych specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą z podejrzeniem zaburzeń zachowania i emocji.

Karty oceny zachowania i emocji są narzędziem pozwalającym na wykrycie niepokojących objawów w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dziecka oraz sklasyfikowanie ich w określonych obszarach. Dokonywana przy pomocy Kart skategoryzowana obserwacja oraz opis zachowania i emocji pozwala na wyodrębnienie zachowań, które są ilościowo i/lub jakościowo nieprawidłowe na poszczególnych etapach rozwoju dziecka, z uwzględnieniem różnych obszarów zachowań.

Informacje zebrane przy pomocy Kart ułatwiają opracowanie opisowej opinii psychopedagogicznej, skierowanie dziecka do dalszej diagnostyki, a także komunikowanie się z innymi specjalistami. Zastosowanie Kart pozwala również na bardziej obiektywną, w porównaniu ze swobodnym opisem, ocenę zmian w zachowaniu dziecka po upływie czasu.

W opracowaniu opisu prawidłowych, oczekiwanych zachowań i reakcji emocjonalnych dziecka kierowano się wiedzą z zakresu psychologii rozwojowej, a także kategoriami z Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia ICF oraz ICF-CY (wersja dla dzieci i młodzieży).

Poszczególne rodzaje nieprawidłowości, jako objawy zaburzeń, zostały skategoryzowane             i opracowane na podstawie stosowanych powszechnie klasyfikacji zaburzeń psychicznych            i zaburzeń zachowania: ICD-10DSM-IVDC: 0-3R. Wykorzystano również opisy kliniczne zaburzeń emocji i zachowania u dzieci i młodzieży zawarte w dostępnej literaturze z zakresu psychopatologii i psychiatrii dziecięcej.

Kwestionariusz KOZE zawiera trzy karty oceny początkowej dla poszczególnych przedziałów wiekowych zawierające kategorie opisu odnoszące się do prawidłowych form zachowań i reakcji emocjonalnych i społecznych, a także trzydzieści cztery karty oceny szczegółowej zawierających listę niepokojących reakcji i zachowań w następujących obszarach:

  • sen;
  • wydalanie;
  • odżywianie;
  • samodzielność;
  • nawyki;
  • aktywność ruchowa i napęd;
  • poziom impulsywności, koncentracja i uwaga;
  • emocje;
  • zachowanie (wzorce behawioralne);
  • relacje społeczne.

Integralną częścią narzędzia KOZE jest także karta wstępnego wywiadu rozwojowego (wspólna dla narzędzia KORP i KOZE) i karta podsumowująca diagnozę.

KOZE jako doskonałe uzupełnienie diagnozy KORP

Karty oceny zachowania i emocji (KOZE) są samodzielnym narzędziem, ale są również propozycją pogłębionej diagnozy psychopedagogicznej wykrytych zaburzeń i nieprawidłowości w rozwoju zdiagnozowanych za pomocą Kart oceny rozwoju psychoruchowego (KORP) w sferach: emocjonalno-społecznej i funkcji behawioralnych, a także jakościowych nieprawidłowości w zachowaniu opisanych w Karcie obserwacji (KORP-O).

Zapisz się na szkolenie

SZKOLENIE

TERMIN


Nie dostałeś potwierdzenia rejestracji?
Sprawdź folder SPAM.

Regulamin

TOP